Nasz program edukacyjny i wychowawczy jest realizowany przy pomocy projektów badawczych. Istotnie wykracza poza wymogi nieustannie zmienianej podstawy programowej. Nie ma podręczników. Nie ma całorocznego planu pracy narzuconego przez jedno z wydawnictw. Nasi nauczyciele wraz z zespołem metodycznym sami planują program dydaktyczny w oparciu o potrzeby rozwojowe dzieci, ich talenty i zainteresowania i na bieżąco go modyfikują.
Ważną częścią projektów badawczych są wizyty ekspertów (w tym rodziców-ekspertów) oraz wycieczki. Nie uczymy się o krowie tylko jedziemy zobaczyć krowę i dyskutujemy o tym skąd ma mleko. Pobudzamy dzieci do kreatywności, samodzielnego myślenia i działania. Dzieci poznają świat i rozwiązują problemy przez odkrywanie, doświadczanie i dyskutowanie. Nie zapamiętują. Rozumieją. Nauczyciel nie robi przemówień. Zadaje pytania. Dzieci zadają pytania. Inne dzieci na te pytania odpowiadają. Nauczyciel motywuje dzieci do dyskusji. Inspiruje dzieci do formułowania i wyrażania opinii, do zadawania pytań i szukania na nie odpowiedzi. Jest dla dzieci partnerem a nie profesorem. Każdy projekt kończy się publiczną prezentacją wyników badań.
Projekty badawcze są metodologicznie połączone z klubami i zajęciami dodatkowymi. W zależności od wieku obejmują one min. eksperymenty, publiczne prezentacje, taniec i wiele innych.